همانطور که مردم در سراسر جهان همچنان به سلامت روان و رفاه خود توجه بیشتری می کنند، لوگوی BetterHelp به عنوان نمادی از مراقبت از خود ظاهر شده است. نشان BetterHelp که برای نشان دادن شفقت شرکت و تعهد آن به حمایت از دیگران طراحی شده است، نمادی مدرن و در عین حال تداعی کننده است که با معنای عمیق تری بسته بندی شده است.
در یک نگاه، ممکن است به نظر برسد که شرکت BetterHelp هرگز واقعاً لوگوی خود را به روز نکرده است. از این گذشته، این شرکت هنوز نسبتاً جدید است و تنها 10 سال سابقه در فضای روان درمانی دارد. با این حال، مانند بسیاری از مارک های معروف مراقبت های بهداشتی ، BetterHelp هویت بصری خود را در طول سال ها اصلاح کرده است.
مفهوم BetterHelp چیست؟
این لوگو برای عصر دیجیتال طراحی شده است، یک پلت فرم مدرن سلامت روان است که برای ارائه روان درمانی آنلاین، مشاوره و پشتیبانی درمانی در سراسر جهان ایجاد شده است. این شرکت در کمک به افرادی که در غیر این صورت ممکن است به درمان دسترسی نداشته باشند، متخصص است تا به دنبال مشاورانی باشند که بتوانند نیازهای خاص آنها را برطرف کنند.
BetterHelp در ابتدا توسط Danny Bragonier و Alon Matas در سال 2013 تاسیس شد و دو سال بعد در سال 2015 توسط Teladoc خریداری شد. نام BetterHelp به عنوان یک نام توصیفی برای نام کسب و کار در نظر گرفته شده بود، که نه تنها تمرکز درمانی شرکت، بلکه تعهد آن را به ارائه سطح شخصیتر و مؤثرتر از مراقبت نسبت به ارائه دهندگان جایگزین برجسته میکرد.
اتهامات BetterHelp چیست؟
اگرچه BetterHelp در دهه گذشته به موفقیت قابل توجهی در صنعت مراقبت های بهداشتی دست یافته است، اما به لطف رویکرد نوآورانه خود در مشاوره، درگیر چند مناقشه شده است. به عنوان مثال، در سال 2018، نگرانی هایی در مورد قیمت گذاری ناعادلانه شرکت و استفاده از نقدهای پولی بازیگران برای تبلیغ مطرح شد.
همچنین پس از اینکه اعلام شد این شرکت برخی از اطلاعات شخصی مشتریان را با فیس بوک به اشتراک گذاشته است، با واکنش هایی مواجه شد. با این حال، در سال 2023، FTC دستوری صادر کرد که BetterHelp را از به اشتراک گذاری داده های مشتری با اشخاص ثالث جلوگیری می کرد.
تاریخچه لوگوی BetterHelp
اگرچه اختلافات پیرامون نام برند BetterHelp باعث ایجاد مشکلاتی در رشد آن در چند سال اخیر شده است، برندسازی این شرکت به آن کمک کرده تا شهرت نسبتاً قوی خود را حفظ کند. هویت بصری این شرکت بر اساس ماموریت اصلی آن است که درمان حرفه ای را برای کسانی که به آن نیاز دارند در دسترس تر، مقرون به صرفه تر و راحت تر می کند.
BetterHelp خودش را مفید، پرشور و دلسوز توصیف می کند، مفاهیمی که به وضوح بر طراحی نشان شرکت در طول تاریخچه لوگو تأثیر گذاشته است. قابل ذکر است که در ده سال گذشته تنها یک تغییر در طراحی لوگوی شرکت ایجاد شده است. هنگامی که BetterHelp برای اولین بار در سال 2013 تأسیس شد، از تصاویر خاطره انگیز و روانشناسی رنگ برای ایجاد یک علامت ترکیبی قانع کننده استفاده کرد. طراحی لوگو به دو بخش متمایز تقسیم می شود: یک گرافیک به یاد ماندنی و یک علامت کلمه ساده و بدون سری .
در سطح بالای لوگو، نماد BetterHelp را می بینیم که به عنوان فاویکون وب سایت و اپلیکیشن موبایل شرکت نیز استفاده می شود. این طرح دارای تصویری از دو برگ است که در کنار هم قرار گرفته اند و دستان انسان از فضای سفید در هر شکل تشکیل شده اند. این تصویر برای انتقال ایده های جامعه، ارتباط و شفقت در نظر گرفته شده است. طرح دست و برگ نه تنها به نظر می رسد که دو نفر برای کمک دراز شده اند، بلکه قرار گرفتن برگ ها و خطوط اطراف دست ها نیز تصویری از یک آغوش را ایجاد می کند.
در زیر این طرح، کتیبه را می بینیم که با تمام حروف کوچک به تصویر کشیده شده است تا ظاهری دوستانه و مدرن به شرکت بدهد. کلمه بهتر با سایه سبز شبیه به طرح برگ نوشته شده است، در حالی که “کمک” با فونت خاکستری تیره ظاهر می شود. حروف با فواصل مساوی و با حروف sans-serif به تصویر کشیده شده اند تا ثبات، قدرت و تعادل را نشان دهند.
2015
در حالی که شرکت BetterHelp پس از فروش به Teladoc در سال 2015 نام خود را حفظ کرد، عناصر خاصی از لوگو اصلاح و به روز شدند. بسیاری از اجزای اصلی طرح در اینجا باقی مانده اند، از رنگ های دوگانه در علامت کلمه گرفته تا طرح برگ و دست. با این حال، در این تنوع از لوگو، برگ های موجود در نماد بیشتر دو بعدی شده اند.
شیب ها در تصویر قبلی با یک رنگ بلوک ساده، در سایه سبز کمی روشن تر جایگزین شده اند. کمی روشن تر جایگزین شده اند. تایپوگرافی، که از بسیاری جهات تقریباً یکسان به نظر می رسد، چندین تغییر را نیز پشت سر گذاشته است. حروف در اینجا کمی به هم نزدیکتر هستند و باعث می شود که آنها تراز و مرتبط تر به نظر برسند. رنگ کلمه “کمک” نیز به رنگ خاکستری نرم تر و نقره ای روشن شده است.
فونت ها و رنگ ها
لوگوی اولیه ایجاد شده به اندازه کافی تداعی کننده بود که مالکان جدید در سال 2015 نیازی به ایجاد تغییرات قابل توجه زیادی نمی دیدند. BetterHelp قبلاً دارای یک هویت بصری به یاد ماندنی بود، با نماد برگ و دست به راحتی قابل تشخیص، و یک انتخاب تایپوگرافی منحصر به فرد. با این حال، اصلاحات انجام شده در سال 2015 به این نشان کمک کرد که مدرن تر و حرفه ای تر به نظر برسد.
امروزه، لوگوی BetterHelp ارزشهای اصلی شرکت را از دلسوزی و مراقبت گرفته تا اتصال بهطور مؤثرتر منتقل میکند. انتخاب رنگ نماد است حرفه ای بودن، خلوص و اصالت در استفاده از سفید و خاکستری است، در حالی که سایه سبز ما را به یاد طبیعت، رشد، سلامتی و سخاوت می اندازد.
لوگوی BetterHelp چه رنگی است؟
هم پالت رنگی لوگو و هم انتخاب فونت های استفاده شده توسط این برند در طول سال ها نسبتا ثابت مانده اند. با این حال، سایههای رسمی مورد استفاده در این نشان زمانی که نام تجاری در سال 2015 بهروزرسانی شد، سادهتر شدند. امروزه، رنگهای لوگوی ترکیبی از رنگ سفید، برای برتری، سبز برای سلامتی و خاکستری برای پیچیدگی و حرفهای بودن است.
سایه ها عمداً نرم و کم رنگ هستند تا شرکت را راحت تر و دوستانه تر نشان دهند. قابل ذکر است، تغییراتی در لوگوی BetterHelp وجود دارد که از رنگ های دیگر استفاده می کند. کیت مطبوعاتی این شرکت شامل تغییرات لوگوی سیاه و سفید و در سایه سبز تیره جامع است که برای مصارف رسانه های مختلف در نظر گرفته شده است.
لوگوی BetterHelp از چه فونتی استفاده می کند؟
فونت لوگو همیشه یک تایپ نسبتا ساده sans-serif بوده است. حروف لوگو که با حروف کوچک منحصر به فرد اومانیستی شکل گرفته اند، دارای منحنی های نرم و خطوط قوی هستند که برای انتقال ایده های اعتماد و امنیت طراحی شده اند. فونت دقیق برای برند منحصر به فرد است، اما شبیه فونت Overpass ExtraBold است، با فاصله کمی بین حروف تغییر یافته، و شکوفایی کوچکی روی کاراکتر b.
رشد لوگوی BetterHelp
با نگاهی به تاریخچه لوگو، می بینیم که این نشان تنها در ده سال گذشته تغییرات نسبتاً اساسی و ظریفی را پشت سر گذاشته است. با این حال، ماهیت خاطره انگیز و احساسی لوگو در زمان طراحی اولیه به این معنی بود که شرکت واقعاً نیازی به ایجاد هیچ تغییری در هویت بصری خود در زمان تغییر مالکیت در سال 2015 نداشت. تغییرات ظریفی که در لوگو ایجاد شد به سادگی نشان را اصلاحتر، مدرنتر و قدرتمندتر کرد و حروف را به هم نزدیکتر کرد و پالت رنگ را سادهتر کرد. امروزه لوگوی BetterHelp نمادی نمادین از شفقت، سرزندگی و سخاوت در فضای مراقبت های بهداشتی است.
انتهای مطلب/ منبع