در حالی که ممکن است لوگوی Qobuz به اندازه برخی از نمادهای نمادین دیگر در فضای پخش موسیقی امروزه شناخته شده نباشد، اما همچنان به شکل دادن به حضور بصری منظره صوتی کمک کرده است. با نگاهی به تاریخچه لوگوی Qobuz، می توانیم ببینیم که چگونه یک تصویر قوی می تواند با یک نام برند رشد و تکامل یابد. برخلاف بسیاری از شرکتهای پخش صدا و موسیقی ، برند Qobuz در طول سالها هیچ تغییر قابل توجهی در حضور بصری خود ایجاد نکرده است.
Qobuz به چه چیز معروف است؟
قبل از بررسی تاریخچه لوگوی Qobuz، اجازه دهید خود برند را معرفی کنیم. شرکت Qobuz که برای اولین بار در سال 2007 راه اندازی شد، یک سرویس خرید و اجاره موسیقی فرانسوی است. این سازمان که توسط ایو ریزل ایجاد شده است، به مشتریان در سراسر فرانسه، بریتانیا، هلند، اسپانیا، ایتالیا و آلمان خدمات ارائه می دهد. این شرکت همچنین در سال 2019 خدمات خود را در ایالات متحده راه اندازی کرد.
نام Qobuz از یک آلت موسیقی به نام کوبیز یا قوبیز گرفته شده است. بعید است که این ساز چیزی باشد که امروزه اکثر مصرف کنندگان با آن آشنا هستند، اما زمانی آن را یک شی نسبتا مقدس می دانستند که توسط شمن ها و معنویت گرایان استفاده می شد. مردم معتقد بودند که موسیقی این ساز می تواند ارواح شیطانی را بیرون کند و از کاربران در برابر بیماری محافظت کند.
پس از راه اندازی در سال 2007، Qobuz به آرامی رشد کرد و توجه مخاطبان خاص در فرانسه را به خود جلب کرد. در سال 2013، کسب و کار “گواهینامه صوتی با وضوح بالا” را از انجمن صوتی ژاپن به دست آورد. این گواهی تضمین می کرد که موسیقی ارائه شده توسط Qobuz مطابق با استانداردهای بالا باشد.
پس از یک دوره عدم اطمینان مالی، Qobuz در سال 2015 توجه یک سرمایه گذار جدید را به خود جلب کرد که به آن اجازه داد تا از ورشکستگی جلوگیری کند و تا به امروز به ارائه موسیقی به شنوندگان ادامه دهد. جالب اینجاست که در ماههای ابتدایی همهگیری در سال 2020، Qobuz تعهد خود را به حمایت از هنرمندان نشان داد و 100٪ درآمد حاصل از هر مشترک را در ماه اول به صاحبان حقوق موسیقی بازگرداند.
تاریخچه لوگو
Qobuz از زمانی که اولین بار در سال 2007 راه اندازی شد، هیچ تغییری در هویت بصری خود ایجاد نکرده است. با این حال، اگر تاریخچه لوگوی Qobuz را بررسی کنیم، می بینیم که نسخه های مختلفی از نشان این شرکت برای اهداف بازاریابی مختلف تولید شده است . لوگوی رسمی Qobuz یک علامت ترکیبی ساده است که از دو قسمت تشکیل شده است. در سمت چپ نشان، یک نماد دایره ای شکل را می بینیم. این نماد به طور همزمان شبیه یک “Q” بزرگ است که نشان دهنده نام شرکت و یک صفحه وینیل است.
خط مورب در “Q” کمی شبیه بازوی آهنگ یک دستگاه ضبط سنتی است. این نماد در سایه های تک رنگ سیاه و سفید، با شیب خاکستری کمی در قسمت بالای حلقه سیاه داخلی ارائه شده است که به تصویر حس بعد و درخشندگی می دهد. در سمت راست این تصویر ، علامت کلمه Qobuz را می بینیم که گاهی اوقات به عنوان یک لوگوی مستقل استفاده می شود. علامت کلمه دارای فونت ساده sans-serif با برخی عناصر سبک جالب است. خطوط منحنی روی “Q” و “B” با یک شکاف کوچک سفید از بخش های مستقیم جدا می شوند. آنها تقریباً مانند انعکاس یکدیگر ظاهر می شوند و به نماد حس تعادل می دهند.
فونت ها و رنگ های لوگوی Qobuz
همانند بسیاری از سرویس های پخش موسیقی، Qobuz هویت بصری خود را با تمرکز بر سادگی ساخته است . طراحی مینیمالیستی خود را به تنظیمات مختلف میرساند و اطمینان میدهد که Qobuz میتواند تصویری ثابت را در چندین کانال دیجیتال و آفلاین ارائه دهد. در برخی موارد، علامت کلمه Qobuz بهعنوان یک طرح مستقل ظاهر میشود که معمولاً یا به رنگ سیاه در پسزمینه سفید یا سفید در پسزمینه آبی ارائه میشود.
نماد Qobuz همچنین گاهی اوقات به عنوان یک طرح مستقل ظاهر می شود که به عنوان فاویکون برای برنامه پخش تلفن همراه شرکت و همچنین وب سایت آنلاین آن استفاده می شود. سادگی لوگوی Qobuz تا حدودی برای این شرکت مفید بوده است و در طول سال ها با کسب و کار تکامل یافته است.
لوگوی Qobuz چه رنگی است؟
برخلاف بسیاری از برندها و سرویس های پخش موسیقی، به نظر می رسد Qobuz دارای دو پالت رنگ جداگانه است که برای اهداف مختلف استفاده می شود. رنگ های اصلی لوگوی Qobuz سیاه و سفید هستند. در بیشتر موارد، این شرکت از یک فونت سیاه بر روی پسزمینه سفید، با نماد تک رنگ منطبق استفاده میکند. با این حال، مواردی وجود دارد که در آن پالت رنگ لوگوی Qobuz ممکن است معکوس شود و فونت سفید را در پسزمینه سیاه نشان دهد. به طور مشابه، نسخههایی از لوگوی Qobuz نیز وجود دارد که یک فونت سفید را روی پسزمینه آبی ملایم قرار میدهد و مفاهیم آرامش، قابلیت اطمینان و اعتماد را برجسته میکند.
لوگوی Qobuz از چه فونتی استفاده می کند؟
فونت لوگوی Qobuz شاید جالب ترین قسمت این نشان باشد. این تایپوگرافی سفارشی که توسط این برند طراحی شده است، یک تایپ فیس sans-serif، با عناصر استایلی متقاعد کننده است. “Q” و “B” در علامت کلمه به گونه ای طراحی شده اند که مانند بازتاب های یکدیگر به نظر برسند و به کتیبه حس فوق العاده ای از تعادل و سازگاری می دهند.
تصمیم به استفاده از تمام حروف کوچک نیز یک انتخاب مهم برای شرکت بود. به طور معمول، حروف کوچک در یک لوگو به انتقال ایدههای مدرنیته، نزدیکپذیری و جوانگرایی کمک میکنند. علامت کلمه چشم نواز Qobuz را به عنوان یک برند معاصر و آینده نگر معرفی می کند.
کاوش در لوگوی Qobuz
در طول تاریخچه لوگوی Qobuz، برند پخش موسیقی حضور قوی و ثابتی را حفظ کرده است که می تواند به طور موثر شخصیتی قوی و قابل اعتماد را منتقل کند. اگرچه نشان Qobuz ممکن است در یک نگاه تا حدودی ساده به نظر برسد، اما به متمایز کردن برند از رقبای خود و جلب توجه مخاطبان هدف در حال رشد کمک کرده است.
با انتخاب یک طراحی نسبتا مینیمالیستی و در عین حال معنادار، برند Qobuz تضمین کرده است که هویت بصری خود می تواند همچنان با مشتریان و طرفداران جدید از سراسر جهان ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، علامت ترکیبی را می توان به قطعات مختلف جداگانه تقسیم کرد و به هویت بصری Qobuz اجازه می دهد به راحتی در کانال ها و رسانه های مختلف پخش شود.
انتهای مطلب/ منبع