آرم آمازون موزیک یکی از قابل تشخیص ترین نمادها در فضای پخش است. نه تنها با طراحی ساده و مدرن خود جلب توجه می کند، بلکه از اجزای هویت بصری برند بزرگتر آمازون نیز بهره می برد. این اطمینان را ایجاد می کند که طرفداران آمازون می توانند فوراً نماد نمادین را تشخیص دهند. اما، حتی مشتاق ترین مشتری آمازون نیز ممکن است اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه لوگوی آمازون موزیک نداشته باشد.

ممکن است لوگوی آمازون موزیک به اندازه نماد شرکت بزرگتر آمازون شناخته شده نباشد، اما این باعث نمی شود که کمتر چشمگیر باشد. نماد آمازون موزیک با تکیه بر هویت بصری فوق‌العاده برند اصلی خود، تأثیر عاطفی آنی بر هر کسی که آن را می‌بیند، می‌گذارد.

داستان پشت لوگوی آمازون موزیک چیست؟

قبل از اینکه نگاهی دقیق‌تر به دو طرح در تاریخچه لوگوی آمازون موزیک بیندازیم، بیایید داستان پشت این نشان مدرن را مورد بحث قرار دهیم. پلتفرم آمازون موزیک که قبلا با نام آمازون MP3 شناخته می شد، یک فروشگاه آنلاین و سرویس پخش موسیقی محبوب است که متعلق به برند آمازون است.

آمازون موزیک که در ابتدا در حالت “بتا” در سال 2007 راه اندازی شد، به سرعت موجی در صنعت صوتی ایجاد کرد. تا ژانویه 2008، این فروشگاه به عنوان اولین فروشگاه موسیقی ظهور کرد که دسترسی به صدا را بدون مدیریت حقوق دیجیتال از چهار شرکت بزرگ آن زمان، سونی، EMI، وارنر و یونیورسال به فروش رساند.

آمازون موزیک پس از اولین راه اندازی در ایالات متحده، به یک پدیده جهانی تبدیل شد و در بریتانیا، آلمان، فرانسه، استرالیا، سوئیس و فراتر از آن منتشر شد. امروزه آمازون موزیک خدمات مختلفی را ارائه می‌کند، از جمله  Amazon Music HD ، بازاری جدید برای دسترسی به بیش از 40 میلیون آهنگ با کیفیت HD. اولین لوگوی آمازون موزیک پس از ادغام آمازون MP3، فروشگاه اصلی موسیقی آمازون، و سرویس پخش ابری آمازون طراحی شد که به مشتریانی که به دنبال ذخیره و گوش دادن به موسیقی در فضای ابری هستند، ارائه شد.

تاریخچه لوگوی آمازون موزیک: تکامل

آمازون موزیک به‌عنوان یک افزونه نسبتاً جدید به کتابخانه خدمات آمازون، به اندازه خود شرکت مادر دچار تغییرات نمادی نشده است. با این حال، با نگاهی به تاریخچه لوگوی آمازون موزیک، می توانیم یک تغییر قابل توجه در طراحی مشاهده کنیم . از زمانی که برای اولین بار در سال 2014 ظاهر شد، نماد موسیقی آمازون به طور فزاینده‌ای مدرن‌تر شده است تا با ظاهر سایر محصولات آمازون، مانند Amazon Alexa و Prime Video مطابقت داشته باشد.

2014

هنگامی که اولین لوگوی آمازون موزیک در سال 2014 معرفی شد، برای منعکس کننده برند شرکت طراحی شد، با همان رنگ های نمادین و انتخاب های تایپوگرافی مانند لوگوی بزرگتر آمازون. این طرح پس از ادغام پلتفرم‌های Amazon MP3 و Amazon Cloud Player  ایجاد شد و اجزای هر دو بنر را حفظ کرد. هر دو لوگوی قبلی “Amazon MP3” و “Cloud Player” از طراحی مشابهی در گذشته استفاده کرده‌اند که علامت کلمه رسمی آمازون را در کنار یک نوشته اضافی نشان می‌دهد. در بالای هر دو بخش “Cloud Player” و “MP3” لوگو، ما یک سری خطوط مستقیم را دیدیم که برای نمایش امواج صوتی یا کنترل های صدا در نظر گرفته شده بودند

. لوگوی تازه ایجاد شده آمازون موزیک خطوط بالای بخش «موسیقی» نماد را حفظ کرد، اگرچه رنگ‌های آن‌ها از سبز به نارنجی تغییر یافت و یکی از رنگ‌های اصلی پالت آمازون را منعکس کرد .مشابه دیگر لوگوها در مجموعه خدمات آمازون، مؤلفه «موسیقی» با فونت نازک‌تر و کوچک‌تر به کتیبه «آمازون» بزرگ‌تر نشان داده شد.  لوگوی اصلی آمازون در این نشان با تایپوگرافی منحصر به فرد خود که با حروف کوچک نوشته شده است، بیشتر توجه را به خود جلب می کند. همچنین پیکان نمادین آمازون را می بینیم که از A به Z اشاره می کند تا نمادی از تنوع محصول ارائه شده باشد.

2017

در سال 2017، آمازون لوگوی خود را با مجموعه ای از لوگوهای جدید که در رنگ ها و فرمت های مختلف ارائه شده بود، به روز کرد. یک لوگوی افقی که «Amazon Music» را در یک خط نشان می‌دهد، طرح اصلی این شرکت است. با این حال، یک نسخه انباشته نیز وجود دارد که کلمه “Music” را در زیر علامت کلمه آمازون قرار می دهد. طراحی لوگوی افقی اولیه بسیاری از عناصر مشابه نشان قبلی را نشان می دهد.

با این حال، حروف کلمه “Music” کمی گسترش یافته است و خطوط رنگی بالای نشان حذف شده است و زیبایی شناسی ساده تری ایجاد می کند. همچنین نوع سومی از این نشان در گردش وجود دارد که کلمه “Amazon” را به طور کامل حذف می کند، اما فلش نمادین که اغلب با نام تجاری مرتبط است حفظ می شود. تصویر کلی شبیه طرح هایی است که برای سایر خدمات آمازون مانند الکسا و آمازون پرایم استفاده می شود.

چگونه آرم آمازون موزیک با سایر لوگوهای پخش موسیقی مقایسه می شود؟

اگر به برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پخش موسیقی در بازار امروز و لوگوهای آن‌ها نگاهی بیندازیم ، به راحتی می‌توان برخی از تم‌های ثابت را مشاهده کرد. اکثر برندهای برتر برای جلب توجه مخاطبان خود از ترکیب نمادی از علائم اصلی کلمات و تصاویر استفاده می کنند.  اپل از نماد اپل نمادین خود در کنار کلمه “موسیقی” استفاده می کند، در حالی که یوتیوب از لوگوی رسمی یوتیوب در کنار کلمه “موسیقی” مانند آمازون استفاده می کند.

مانند بسیاری دیگر از فروشندگان جریان و فناوری، آمازون لوگوی خود را ایجاد کرده است تا کاملاً با هویت بصری سایر خدمات موجود در مجموعه خود مطابقت داشته باشد. شاید نکته اصلی که لوگوی Apple Music را منحصر به فرد می کند، تنوع پالت های رنگی است که این شرکت برای این نشان ارائه می دهد. در حالی که اکثر سرویس های پخش دیگر از رنگ های برند خود استفاده می کنند، در کنار مشکی، آمازون چندین رنگ را آزمایش می کند.

نماد موسیقی آمازون: فونت ها و رنگ ها

لوگوی آمازون موزیک نمونه‌ای فوق‌العاده از یک نشان زیربرند قدرتمند است که هویت بصری و شخصیت برند اصلی خود را به تصویر می‌کشد . لوگوی متقاعد کننده، اگرچه ساده است، اما جذاب و همه کاره است.  انعطاف‌پذیری نماد آمازون موزیک نیز آن را به انتخابی فوق‌العاده برای منظره دیجیتال امروزی تبدیل می‌کند. این نشان را می توان در انواع سبک ها و رنگ های مختلف برای رفع نیازهای مختلف استفاده کرد.

لوگوی آمازون موزیک چه رنگی است؟

در وب سایت آمازون موزیک، آمازون نشان آمازون موزیک را در یک پالت رنگی سیاه و سفید ساده به نمایش می گذارد. با این حال، گزینه های رنگ های مختلف دیگری برای نشان موجود است. رنگ‌های لوگوی موسیقی آمازون معمولاً از یک جلوه گرادیان بهره می‌برند تا زیبایی آرامش‌بخشی ایجاد کنند. نکته قابل توجه، رنگ دیگری از لوگوی آمازون موزیک وجود دارد که ممکن است امروز در سراسر وب دیده باشید، که نشان را در سایه ای از بنفش روشن نشان می دهد.

لوگوی آمازون موزیک از چه فونتی استفاده می کند؟

فونت لوگوی آمازون موزیک شبیه به تایپوگرافی مورد استفاده برای نمادهای مختلف دیگر است که برای خدمات مختلف آمازون ایجاد شده است. در حالی که قسمت “آمازون” آرم مخصوص برند است، با “Z” آن که در کنار فلش برای نشان دادن چهره ای خندان استفاده می شود، بخش “موسیقی” نشان بسیار ساده تر است. طراحی مشابه Webnar Medium است.

لوگوی رنگارنگ آمازون موزیک

اگرچه ممکن است در یک نگاه ساده به نظر برسد، اما آرم آمازون موزیک نمونه ای عالی از یک نشان موفق است. این نماد چشم نواز با هویت بصری برند آمازون کاملا مطابقت دارد. در کنار سایر لوگوهای محصولات و خدمات آمازون، نماد آمازون موزیک به ایجاد مجموعه ای ثابت از دارایی های برند برای برند بزرگتر کمک می کند.  لوگوی مینیمالیستی و همه کاره نیز به خوبی با بازار پخش جریانی بزرگتر ترکیب می شود و با سبک ها و روندهای مورد استفاده توسط شرکت های معروف مختلف دیگر مطابقت دارد.

انتهای مطلب/ منبع