برای طرفداران پخش موسیقی، تعداد کمی از نمادها بیشتر از لوگوی Apple Music قابل تشخیص هستند. با این حال، چیزی که اکثر مردم متوجه نمی شوند این است که تاریخچه لوگوی Apple Music به بیش از آنچه فکر می کنید بازمی گردد. در واقع چند تغییر در این نماد نمادین در طول سال‌ها ایجاد شده است، زیرا اپل تلاش کرده است هویت بصری خود را باکیفیت تر، مدرن‌تر و سازگارتر کند.  در ظاهر، لوگوی Apple Music شباهت های زیادی با نمادهای بسیاری از شرکت های پخش صدا دارد .

نماد Apple Music ساده، شیک و پیچیده است و به گونه ای طراحی شده است که در طیف وسیعی از کانال های دیجیتال به خوبی کار کند. همچنین شامل اجزای اصلی هویت برند اپل است، مانند نماد به یاد ماندنی اپل. امروزه نشان Apple Music برای تقویت هویت بصری کلی شرکت اپل کار می کند و در عین حال ایده های قدرت و نوآوری را نیز منتقل می کند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به منشا و تکامل نماد Apple Music بیندازیم.

چه زمانی لوگوی Apple Music تغییر کرد؟

Apple Music  که در ابتدا در سال 2015 توسعه یافت، یک سرویس استریم تولید شده توسط برند اپل است که مرتباً برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان جدید به روز می شود.  سرویس موزیک اپل بیش از ابزاری برای پخش موسیقی، به کاربران امکان می‌دهد انواع مختلفی از محتوا را بر حسب تقاضا، از لیست‌های پخش و آلبوم‌ها، پادکست‌ها و ویدیوها، در دستگاه‌های خود پخش کنند. این سرویس همچنین شامل دسترسی به ایستگاه‌های رادیویی با برند اپل، مانند Apple Music 1 و Apple Music Hits است که به بیش از 200 کشور در سراسر جهان پخش می‌شوند.  

در طول سال‌ها، Apple Music  به یک پلتفرم فرهنگی برای مخاطبان خود تبدیل شده است و دسترسی به طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سرگرمی را فراهم می‌کند. اگرچه نسخه اصلی iOS برنامه بررسی های متفاوتی دریافت کرد، اما به طور فزاینده ای بصری تر شده است. امروزه بیش از 78 میلیون نفر در سراسر جهان به طور منظم از موسیقی اپل استفاده می کنند. در اصل، Apple Music  با استفاده از فناوری Apple ایجاد شد، همراه با قابلیت‌های نوآورانه استریم که اپل با خرید Beats Music آنلاک کرد. به این ترتیب، یکی از اولین تغییراتی که در لوگوی Apple Music رخ داد، زمانی رخ داد که اپل لوگوی سرویس قدیمی را تغییر نام داد.

روند تکامل  Apple Music

قبل از راه اندازی اپل موزیک، نام برند اپل از قبل در چشم انداز صوتی به دلیل ایجاد انقلابی در تجربه استریم شناخته شده بود. آیتونز به کاربران امکان دسترسی به آهنگ‌های مختلف از هنرمندان مختلف را می‌دهد که می‌توانند به صورت درخواستی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. تا زمانی که اپل مالکیت سرویس Beats Music را به دست آورد، راه حل Apple Music به طور واقعی شروع به ظهور کرد.

2014

از آنجایی که راه حل پخش موسیقی اپل تنها پس از خرید Beats Music توسط اپل ایجاد شد، ارزش دارد به لوگویی که قبل از معرفی سرویس جدید ارائه شده بود نگاهی بیندازید. لوگوی Beats Music یک نشان رنگارنگ بود که نام برند معروف بیتس را با یک علامت کلمه ترکیب می کرد که در سایه های پر جنب و جوش صورتی به تصویر کشیده شده بود. لوگوی Beats Music از دو قسمت مجزا تشکیل شده بود. مولفه گرافیکی سمت چپ نسخه ای از نماد شناخته شده Beats Electronic بود که دارای دایره صورتی و بنفش بود و حرف “b” با حروف کوچک در وسط آن بود.

در مرکز “b” یک فلش کوچک وجود دارد که شبیه دکمه “پخش” در اکثر سیستم های صوتی است. شکل طراحی همچنین کاربران را به یاد فردی می اندازد که از هدفون های روی گوش استفاده می کند. در حالی که لوگوی رسمی Beats از قرمز و سفید بلوک به عنوان پالت رنگی خود استفاده می کرد، نماد  Beats  Music  این رنگ را به رنگ صورتی، قرمز و بنفش تغییر داد.  دومین مؤلفه لوگو، «بیتس موزیک» با فونت ساده  sans-serif، با کلمه «بیتس» با حروف کوچک، و «موسیقی» با حروف بزرگ، با انتخاب فونت پررنگ‌تر نوشته شده بود .

2015

هنگامی که اپل Beats Music را در سال 2015 خریداری کرد، تقریباً تمام عناصر بصری نماد قبلی را از بین برد تا هویت مینیمالیستی خود را به نمایش بگذارد. نماد به یاد ماندنی اپل، که دارای یک نسخه شبح از یک اپل با گاز گرفتن از سمت راست است، در سمت چپ لوگو ظاهر شد. کلمه “موسیقی” هنوز وجود داشت که با حروف بزرگ نوشته می شد.  از آنجایی که نشان اپل به تنهایی برای شناسایی اپل در این مرحله کافی بود، نیازی به درج نام شرکت در علامت کلمه وجود نداشت. حروف “موسیقی” با ارتفاع دقیق نماد اپل منطبق است و نقاط بالایی به همان سطحی می رسند که جزء برگ شروع می شود. این یک زیبایی شناسی به خوبی متعادل ارائه کرد .

2019

در سال 2019، لوگوی Apple Music با چند تغییر اساسی دوباره به روز شد. لوگوی Apple Music از سال 2015 در برخی موارد توسط این سرویس مورد استفاده قرار گرفت. با این حال، نسخه جدید نشان برای برجسته کردن قدرت و قوام برند در نظر گرفته شده بود. در این لوگوی جدید، نشان اپل به دلیل موقعیت و اندازه حروف کتیبه در کنار آن، کمی کوچکتر به نظر می رسد . اندازه “M” افزایش یافت تا تقریباً با اندازه و ارتفاع نماد اپل مطابقت داشته باشد. بقیه حروف در کلمه به یک فونت کوچک تغییر داده شد و ظاهری دوستانه و مدرن‌تر ایجاد کرد.

لوگوی Apple Music

قابل توجه است که اپل همچنین طیف وسیعی از گزینه های نماد را برای کسانی که از نماد Apple Music برای نمایشگرهای کوچکتر مانند گوشی های هوشمند استفاده می کنند، ارائه می دهد. این نماد معمولاً فقط دارای یک نت موسیقی، در رنگی شفاف بر روی پس‌زمینه بلوک است. هر دو نسخه سیاه و سفید از این لوگو و همچنین یک نت موسیقی سفید روی پس زمینه صورتی  وجود دارد که توجه را به هویت اصلی Beats جلب می کند.

نماد Apple Music

در یک نگاه، نماد Apple Music ممکن است نسبتاً ساده به نظر برسد. با نگاهی به تاریخچه لوگوی Apple Music، می‌توانیم ببینیم که این برند تنها پس از خرید Beats و طراحی مجدد هویت بصری، تغییرات اساسی در نماد ایجاد کرده است. در حالی که لوگوی Beats  رنگارنگ و روشن بود، لوگوی Apple Music با زیبایی شناسی مدرن و مینیمال برند اپل مطابقت دارد.  امروزه، لوگوی Apple Music یک نماد بسیار همه کاره است که برای جلب توجه به هویت بصری به یاد ماندنی اپل ایده آل است.

لوگوی اپل موزیک چه رنگی است؟

رنگ‌های لوگوی Apple Music با هویت بصری مینیمالیستی برند بزرگ اپل مطابقت دارد. در درجه اول، این شرکت از ترکیب سیاه و سفید در نماد خود استفاده می کند. این پالت رنگی کلاسیک و همه کاره در کل هویت بصری اپل وجود دارد و ایده هایی از قدرت، پیچیدگی و پیشرفت را برمی انگیزد. با این حال، نسخه هایی از نماد Apple Music وجود دارد که ممکن است در رنگ های مختلف ظاهر شود. بسته به جایی که پیدا می شود، پالت رنگ لوگوی Apple Music ممکن است شامل سایه هایی از صورتی و بنفش نیز باشد، شبیه به لوگوی قدیمی.

لوگوی Apple Music از چه فونتی استفاده می کند؟

در لوگوی رسمی اپل موزیک، انتخاب فونت یکی از قانع‌کننده‌ترین بخش‌های هویت بصری این نماد است. هر دو نسخه از فونت لوگوی Apple Music که در سال‌های 2015 و 2019 انتخاب شده‌اند، حروف ساده و بدون سری هستند که به خوبی با ظاهر مدرن این شرکت تعادل برقرار می‌کنند. کتیبه برای لوگویی که امروز می شناسیم از نظر سبکی شبیه به فونت Sequel Sans Display Medium است. همچنین برخی از ویژگی‌های آن با تایپ فیس Nimbus Sans Novus D SemiBold مشترک است.

اگرچه در طول تاریخچه لوگوی Apple Music تغییرات قابل توجهی در این نشان وجود نداشته است، اما می‌توانیم ببینیم که چگونه طراحی نماد به‌طور کامل هویت مدرن سازمان اپل را نشان می‌دهد . لوگوی ساده اما اصلاح شده ایده هایی از پیشرفت، قدرت و نوآوری را منتقل می کند که برای برند بزرگتر اپل عالی است. هم نماد Apple Music و هم نمادی که در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود، اپل را به عنوان یک پیشرو در زمینه خود متمایز می‌کند و اقتدار و ثبات را به نمایش می‌گذارد.

انتهای مطلب/ منبع